Çocuk diş hekimliğiÇocuk diş hekimliği en az yetişkin diş hekimliği kadar kapsamlı ve önemlidir. Çocuğun doğumundan itibaren süt dişlerinin değiştiği 12-13 yaşlarına kadar olan dönemde dişlerin sağlıklı gelişimini, korumayı ve tedaviyi kapsar.
Çocuğun ilk dişçi ziyareti çocuk için rahatlatıcı olmalıdır. Çocuklar diş hekimi korkusuyla doğmazlar ancak bilmediklerinden korkabilirler. Tedavi sürecinin aile açıklanmasının yanı sıra çocuğa basit kelimelerle açıklanması ileride oluşabilecek bir diş hekimi fobisine karşı yararlıdır.

Çocuklarda ilk diş hekimi ziyareti ne zaman olmalıdır?

Çocukların ilk diş hekimi ziyareti 1 yaşında olmalıdır. Çocuğunuzun yeni çıkmış dişlerine uygun bir şekilde bakım yapılması ve en başından itibaren düzenli ağız bakımı alışkanlığı kazanması önemlidir. Çocukken yapılmaya başlayan düzenli diş bakımı ilerleyen zamanlarda çocuğun diş sorunlarını daha az yaşamasını sağlar.

Çocuk Diş Hekimliği Neden Bu Kadar Önemli?

Diş bakımı, çocuğun ilk dişinin çıktığı andan itibaren önemlidir (genellikle altı ila 12 ay arasında). Bebeklerde başlayan diş bakımı, çocuğun normal bir çene gelişimi, sağlıklı daimi dişleri, çiğneme ve düzgün konuşması üzerinde etkilidir. Ağız sağlığının iyi bir seviyede olması diş tedavilerinden daha fazlasını içerir. Çocuğun ağız sağlığı ile ilgili hem çocuklar hem ebeveynler ile yakın bir şekilde çalışılır. Diş fırçası ve diş ipi kullanımından şeker tüketimine kadar çocuk yakından takip edilir.

Çocuk Diş Hekimliği Neleri Kapsar?

Çocuk hastaların yetişkinlerden daha farklı diş tedavilerine ihtiyacı olabilir. Çocuklar için uygulanan tedavilerden bazıları:

• Dolgular
  • Diş çekimi
  • Kanal tedavileri
  • Ağız cerrahisi

Koruyucu Tedaviler

Farklı tipteki diş problemlerini tedavi etmenin yanı sıra, ebeveyn ve hasta eğitimi yoluyla korunmaya da odaklanılmaktadır. Çocuk diş hekimliğinde amaç yalnızca çocuğun diş hastalıklarını tedavi etmek değil aynı zamanda bu hastalıklardan korumaktır. Bazı koruyucu tedaviler:

• Diş temizliği
  • Florür tedavileri
  • Ortodontik planlama
  • Erken çürük tespiti
  • Fırçalama ve diş ipi kullanımı eğitimleri