Diş dolguları, çürük nedeniyle fonksiyon kaybı olan dişe fonksiyonunu geri kazandırmayı amaçlar. Neredeyse diş hekimliği kadar eski olan bu tedavi yönteminde, gelişen teknoloji ile birlikte uzun süre dayanır ve hastanın beklentisi karşılanır.

Dolgu Türleri

Her hasta için aynı dolgu maddesi tercih edilmez. Çürüğün durumu, hastanın maddelere alerji durumu ve maliyet gibi faktörler hangi dolgu maddesinin kullanılacağını belirler.

Amalgam dolgu: Halk arasında gümüş dolgu, civalı dolgu olarak da bilinir. Geçmişte çok yaygın bir şekilde kullanılan amalgam dolgu günümüzde yerini estetik ve kompozit maddelere bırakmaktadır.

Amalgam dolgu gümüş, bakır, çinko, kalay gibi materyallerin cıva ile karıştırılmasıyla oluşturulur.

Kompozit dolgu: Halk arasında beyaz dolgu olarak da bilinir. Kompozit reçine esaslı malzemeden yapılır. Hamur kıvamındayken dişe yerleştirilir, ışık kaynakları ile sert kıvama getirilir. İyi uygulanmış bir kompozit dolgunun varlığını ayırt etmek zordur.

Kompozit dolgu günümüzde en yaygın şekilde kullanılan dolgu çeşididir.

Kimler Dolgu Yaptırabilir?

Çatlak, kırık ve çürümüş dişleri olan hastalar, diş hekiminin kontrol ve onayıyla diş dolgusu yaptırabilir.

Diş Dolgusunun Avantajları Nelerdir?

• Kompozit dolgular tek seansta uygulanabilir.
  • Dolgular diş rengine uygun yapılabilir.
  • Uygulama sonrasında dişler rahatlıkla kullanılabilir.
  • Diş bakımı rahattır.
  • Estetik bir görünüm sağlar.

Diş Dolgusu Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

• Anestezi etkisi geçene kadar dil, dudak ve yanağın ısırılmamasına dikkat etmek
  • Anestezi etkisi geçmeden yemek yememek
  • İşlem sonrası hissedilebilecek ağrı için ağrı kesici tedavisi uygulamak