ortodontiOrtodonti tedavisi, dişlerin görünümünü ve işlevini iyileştirmek için yapılan bir tedavidir. Dişlerdeki çapraşıklık estetik görünümün yanı sıra işlevi de etkiler. Bu gibi durumlar hastanın yaşam kalitesini düşürür.

Ortodonti tedavisi dişlerdeki düzensizlikleri gidererek estetik görüntüyü ve işlevi hastaya kazandırır. Uzun yıllardır uygulandığı için başarı oranı çok yüksek olan bir tedavidir.

Ortodonti tedavisinin size sağlayabileceği durumlardan bazıları:

• Diş düzensizliklerinin giderilmesi
  • Isırma işlevinin iyileştirilmesi
  • Öne çıkmış dişlerin zarar görmesinin engellenmesi
  • Gülümsemenin iyileştirilmesi

Birçok kişinin dişlerinde düzensizlik görülebilir. Dişlerde çapraşıklık olduğu durumlarda ısırma işlevi düzgün şekilde çalışmayabilir. Diş ve diş eti temizliğini zorlaştıran bu durumlarda diş hastalıklarının ortaya çıkması kolaylaşır. Dişlerdeki düzensizlik bazı durumlarda yüzün şeklini dahi etkileyebilir

Kimler Ortodonti tedavisi için uygundur?

Dişlerde düzensizlik çocuk yaşta başlayabildiği için çocuklar ve yetişkinler ortodonti tedavisi için adaydır. Dişlerinde çapraşıklık olan, parmak emme, yalancı emzik ya da biberon kullanan çocuklar için ve çenesinde şekil bozukluğu olan, alt ve üst çenede ağzını kapatma sorunları olan, dişlerin arasında boşluk olan herkes için uygulanabilir bir tedavi yöntemidir. Eğer dişlerinizde çürük gibi bazı sorunlar var ise ortodonti tedavisinden önce bu hastalıklar tedavi edilir.

Ortodonti Tedavisi Türleri

Ortodonti tedavisi dişlerdeki çapraşıklıkları gidermek için sabit uygulamaları ve hareketli apereyleri içerir.

Braketler

Sabit uygulama olarak en çok tercih edilen yöntem braketlerdir. Diş teli olarak da bilinir. Dişlerin üzerine braketler yapıştırılır ve braketlerin içinden tel geçirilir. Tellerin dişe uyguladığı kuvvet ile dişler aşamalı olarak hareket ettirilir ve düzensizliklerin giderilmesi sağlanır.

Braket tedavisi hastanın dişlerindeki düzensizliğin seviyesine bağlı olarak birkaç ay veya birkaç yıl sürebilir. Braket ve tellerde düzenli olarak ayarlamalar yapılarak dişlerin istenen düzene gelmesi sağlanır.

Hareketli apereyler

Şeffaf plaklar: Braket tedavisi süresince yetişkinler estetik kaygı yaşayabiliyor, bazen sadece bu sebepten dolayı tedaviden vazgeçebiliyorlar. Şeffaf plaklarla ortodonti tedavisi yetişkinlerde yaşanan estetik kaygı sorununa çözüm sunuyor. Şeffaf plaklarla ortodonti tedavisini detaylı olarak ayrı bir başlıkta inceledik.

Çene genişletici: Damağa oturan plastik bir malzemeden yapılır üst çenenin genişlemesini sağlar.

Pekiştiriciler: Braket veya şeffaf plaklarla yapılan tedavi sonrası dişlerin konumunu koruması için kullanılır.

Ortodonti Tedavisi Aşamaları

Ortodonti tedavisinin başarı oranı yüksektir. Dişlerdeki düzensizlik ve çapraşıklığın seviyesine bağlı olarak iki veya üç farklı aşamada gerçekleştirilebilir.

Muayene

Tedaviye geçmeden önce hastanın ağız içi kapsamlı bir şekilde muayene edilir. Muayene sonrasında doktorunuz tarafından tedavinin kapsamı, süresi ve tedavi aşamaları hakkında bilgi verilir.

Hazırlık

Bu aşamada ağız hijyeni sağlanır. Eğer dişinizde çürük veya çekilmesi gereken dişler varsa bunların tedavisi yapılır. Tedavi ve planlama için alt ve üst çene ölçüleriniz alınır.

Planlama

Muayene ve ölçümlere göre tedavi planı oluşturulur.

Tedavi

Hazırlık aşamasında hijyeni sağlanmış dişlerinize braket ve tel takımı ile tedavi süreci başlar. Doktorunuz takma işleminin ardından uygulanması gerekenler hakkında ayrıntılı bilgi verir.

Pekiştirme tedavisi

Tedavi süreci bitince dişler yerlerine oturmaz ve eski yerlerine geri dönebilir. Bundan dolayı dişlerin yerine oturması için pekiştirme tedavisi yapılır. Pekiştirme tedavisinin yöntemi hastanın durumuna göre değişmektedir.